SOftware Craftsmanship

Excellence is not an exception.
It is a prevailing attitude.

Colin Powell

Vakmanschap is niet iets wat je van vandaag op morgen kan aanleren. Vakmanschap vraagt tijd, oefening en toewijding.

Continuum ondersteunt het Software Craftsmanship Manifesto uit 2009 actief. Onze bedrijfswaarden en Software Craftsmanship zijn één.

Software Craftsmanship kan je niet omvatten in één definitie. Wij brachten Craftsmanship terug tot onderstaande vier basiskenmerken en maakten er ook in één keer de pijlers van onze organisatie van.

 

Say again

Echt Craftsmanship vertaalt zich in onze bedrijfswaarden

Trots

We zijn trots op het werk dat wij leveren.

Trots betekent niet enkel dat we fier zijn op het doel dat we bereiken. We zijn voornamelijk trots op het feit dat we alles gedaan zullen hebben om dat doel te bereiken.

Op die manier leggen we de lat telkens hoger.

Team

Als team bereiken we meer dan alleen.

Getalenteerde mensen willen werken met andere getallenteerde mensen.

Je kan de beste zijn, maar in team ben je nog altijd beter. Daarom is het belangrijk dat je je kan omringen met mensen waarvan je kan leren en die je vooral ook als mens waarderen.

Commitment

We zijn proactief en willen bijleren.

Commitment gaat niet over hoeveel je werkt.
Commitment gaat over hoe je je werk doet en over het nemen van jouw verantwoordelijkheid om je job gedaan te krijgen.
Verantwoordelijkheid tegenover onze klanten en tegenover elkaar.

Professionaliteit

Altijd open en eerlijke communicatie.

Professionalisme uit zich op verschillende manieren: in de kwaliteit van ons werk, ons gedrag en de manier waarop we communiceren met elkaar.

 

Into craftsmanship?`

 

Want to raise the bar of

Software  Development

with us?

 

 

Ok, maar…

Wat betekent dat in de praktijk ?

Growth mindset

Onze Crafters dragen geen oogkleppen ;). Ze staan steeds open om nieuwe dingen te leren en ook uit te proberen. Ze kunnen rekenen op hun collega’s om ideeën af te toetsen en mee te sparren. Wij organiseren op regelmatige basis trainingen, leesgroepen, online sessies, … om ervoor te zorgen dat onze Crafters klaar zijn voor de technologieën van morgen. Wij innoveren niet om te innoveren, maar enkel als dat een meerwaarde biedt voor het project.

Langetermijnrelaties

De hit-and-run mentaliteit, dat is niets voor ons. Wij bouwen graag duurzame relaties op met onze klanten. Als wij beslissingen nemen, dan dragen wij daar ook steeds de gevolgen van. Dat staat garant voor vakmanschap.

Kennisdeling & community

Wij delen actief onze kennis en motiveren onze Crafters om deel te nemen en bij te dragen aan de community. Wij organiseren zowel interne en externe events waar onze leden van de Tribe onderling ideeën uitwisselen en elkaar naar een hoger niveau brengen. Onze Crafters zijn aanwezig op verschillende binnenlandse en buitenlandse conferenties, dat kan als deelnemer of als spreker.

Professionaliteit

Wij zijn pragmatisch en niet dogmatisch ingesteld. Onze Software Crafters gedragen zich professioneel onder alle omstandigheden. Het trainen van niet-technische vaardigheden zoals communicatie, conflicthantering, projectopvolging, … liggen daarvan aan de basis.

Partnership

Doordat wij focussen op langetermijnrelaties, leren wij onze klanten – en hun business – door en door kennen. Op die manier kunnen wij meedenken en anticiperen. Anderzijds proberen wij onszelf ook steeds te verbeteren op basis van feedback. Daarom vragen wij onze klanten om op regelmatige basis onze Software Crafters te evalueren. Enkel op die manier kunnen wij nog beter worden in wat we zo graag doen.

Lees de blogpost van onze Chief Craftsman Bart over zijn visie op Software Craftsmanship