Customer Case

CUSTOMER SERVICE PROJECT bij H.ESSERS

Binnen Continuum geloven wij dat een partnership met onze klanten de drijfkracht is naar innovatie en een sterke klantrelatie. Onze samenwerking met H. Essers is hier een bewijs van. Wij spraken met Guy Staskowiak, senior manager software development.

Over H.Essers

H.Essers is een internationaal logistiek bedrijf dat gevestigd is in Genk. In de sector is H.Essers een belangrijke speler die een breed scala aan logistieke diensten aanbiedt. Ze maken gebruik van geavanceerde technologieën en vernieuwende oplossingen om klanten te helpen bij het stroomlijnen van hun logistiek proces.

Wat in de praktijk werkt en het gewenste resultaat oplevert is wat we nodig hadden. Bovendien is Continuum sterk in Java profielen wat ook een belangrijk deel van onze technologiestack is.

Guy Staskowiak

H.Essers X Continuum

Reeds enkele jaren geleden kruist het pad van H.Essers en Continuum om over een Proof of Concept te praten die men wilde ontwikkelen. De pragmatische aanpak van Continuum sprak aan. 


H.Essers kwam daarnaast in aanraking met Continuum via een georganiseerde opleiding over Domain Driven Design. Deze waarde is naar de praktijk gebracht en past men ook toe tijdens de ontwikkeling. Verder organiseerde Continuum een brainstormsessie met een andere klant in verband met een technologiekeuze. Deze nieuwe informatie kon H.Essers meenemen om doordachte keuzes te maken tussen de mogelijke technologieën voor een nieuw platform.

Customer Service project

Het Customer Service project is een opdracht waar Java developers van Continuum zijn ingeschakeld. Het huidige klantenportaal werd onder de loep genomen en zowel conceptueel als technisch volledig vernieuwd. Dit stelt H.Essers in staat om nog beter aan actuele en toekomstige klantnoden en vragen te voldoen, sneller hierop in te spelen en meer geautomatiseerde diensten te kunnen aanbieden. De customer-facing applicaties zullen worden gebruikt door de klant, de back office applicaties dienen voor intern gebruik.

Transport en logistiek zijn een heel breed gegeven met de nodige uitdagingen, zo is H.Essers onder andere actief in sectoren zoals pharma, high security en chemie. Het gaat hier over zeer diverse en specifieke processen, denk hierbij aan verschillende soorten weborders waar H.Essers specifieke usecases voor uitwerkt, de verwerking van IOT sensor data met betrekking tot temperaturen gemeten tijdens het transport of het volgen van de high-security shipments. Gebruikelijk is ook om te werken met slotboekingen waarbij een klant gericht kan bepalen wanneer een levering zal arriveren.

Met het Customer Service project legt H.Essers de basis om nog dichter bij de klanten te staan in hun gezamenlijke toekomstige uitdagingen.

De consultants van Continuum hebben de nodige ervaring en denken oplossingsgericht. De pragmatische aanpak wordt gewaardeerd omdat zij kijken naar wat theoretisch juist is, maar ook wat praktisch wel uitvoerbaar is met als doel om concrete resultaten te bereiken. Werken met consultants van Continuum betekent dat je naast de interne werknemers, ook andere kennis kan exploreren die je niet direct in huis hebt.

H.Essers brand image

Bij de opzet heeft Continuum developers kunnen voorstellen die passen binnen H.Essers en de nodige expertise hebben. De consultants zijn volwaardige leden en draaien perfect mee in het team. Zij werken in een dedicated project team samen met andere developers, analisten en de PMO.

De MVP’s worden binnen H.Essers goed doordacht op de lange termijn. Dit is een taak van zowel de interne werknemers als de externe consultants. Zij bepalen mee welke specificaties belangrijk zijn, hakken samen architecturale knopen door en beslissen mee hoe zij als team zullen bouwen. De developers hebben autonomie en de organisatie behoudt hierbij een goed overzicht van welke business requirements er wanneer worden opgeleverd.

Meerdere keren per jaar wordt er een touchpoint georganiseerd tussen Continuum en H.Essers. Zo’n moment gebruiken we om eventuele vragen en opmerkingen te bespreken. Bij Continuum willen we graag te weten komen waar we nog verder in kunnen ondersteunen. We zijn daarin actiegericht met duidelijke communicatie en zijn steeds bereid om te evalueren en te verbeteren.

De pragmatische en oplossingsgerichte aanpak is wat ons aansprak aan Continuum.

Mitte Berckmans

Mitte Berckmans

Customer Relationship Crafter

Wil je meer weten over de customer case bij H.Essers? Of wil je weten hoe wij jouw organisatie kunnen helpen? Neem dan contact op met Mitte.

ONZE ANDERE CASES?

Customer Case H.Essers Landing Image
Customer case VDL NedCar
Customer case - eSaturnus - Nucleus