Customer Case

Samenwerking in actie: optimaliseren
van NUCLeUS voor gezondheidstechnologie

Esaturnus, a sony group company

eSATURNUS maakt het werk van chirurgen makkelijker door de operatiekamer te digitaliseren en de workflow te ondersteunen door de juiste informatie op het juiste beeldscherm te plaatsen, automatische beeldverwerking, mogelijkheden om collega’s of studenten een ingreep virtueel te laten bijwonen, …..

Ziekenhuizen worden ontlast door gebruik te maken van de zelfontwikkelde oplossing, genaamd NUCLeUS. Meerdere ziekenhuizen in Europa profiteren van de technologie die niet stilstaat maar steeds verder ontwikkeld wordt. eSATURNUS benaderde Continuum voor die verdere ontwikkeling. Wij spraken Axel Schollaert over de samenwerking met Continuum.

Continuum biedt meerwaarde door de mogelijkheid niet gewoon consultants te voorzien, maar ook om een deel van het project volledig op zich te nemen.

Nood aan extra ondersteuning door extra ontwikkelingen

Na het winnen van een Europese aanbesteding zijn er extra Java ontwikkelaars nodig bij eSATURNUS. Een Europees ziekenhuis wil graag enkele zaken toegevoegd hebben aan NUCLeUS om de technologie te optimaliseren voor de eigen werking. De interne belasting wordt zo erg hoog. eSATURNUS contacteert hiervoor Continuum aangezien er al enkele jaren een partnership is. Continuum kan enkele ervaren consultants vrijmaken zodat eSATURNUS de wensen van het ziekenhuis kan ontwikkelen binnen de vooropgestelde termijn.

Bij de keuze voor consultancy, is het belangrijk om een goede match te vinden met eSATURNUS en de consultants op zich. Binnen eSATURNUS heeft men de handen vol met het ontwikkelen van de nieuwe generatie van NUCLeUS. De consultants van Continuum zijn gestart en nemen initiatief, tonen ownership en kunnen zelfstandig aan de slag gaan met het project.

Concreet omvat het project enkele wensen die belangrijk zijn voor het Europese ziekenhuis. Samen met Continuum werd er een ontwikkelingsteam opgezet om stappen te zetten richting de oplossing.

Oplossingen

Een van die wensen is om patiënten, voornamelijk kinderen, gerust te stellen voor het begin van een operatie. Binnen NUCLeUS wordt het ‘patient distraction system’ ontwikkeld. Door visueel aangename beelden beschikbaar te maken op alle schermen in de operatiekamer worden patiënten rustiger.

Bovendien wordt het werk van chirurgen gemakkelijker gemaakt aangezien alle schermen tegelijk gedimd kunnen worden. Dit is een voordeel voor zowel de patiënt als voor de focus van de arts.

 

NUCLeUS N3.9.0 Patient Disctraction System 20230425

Samengevat zijn we erg tevreden over de samenwerking met Continuum. De technologie stack sloot aan en de juiste profielen qua aanpak en inzet gingen aan de slag. We apprecieerden erg de goede match qua mensen omdat zij aansloten bij de noden die wij op dat moment nodig hadden.

Het is via NUCLeUS mogelijk om beelden van de ingreep beschikbaar te maken buiten het operatiekwartier. Om de veiligheid te garanderen, wordt door middel van een lamp aangegeven dat beelden buiten het OK worden gedeeld. Daarnaast hebben de consultants van Continuum de basis gelegd om het via WebRTC mogelijk te maken om die beelden met zo weinig mogelijk vertragingdoor te sturen.

Samenwerking

Gedurende het project is er een minimum aan kwaliteit gewaarborgd. De samenwerking met de consultants van Continuum is positief.

Het is niet vanzelfsprekend dat een project met zulke eisen op korte termijn vlot verloopt. In combinatie met de vaste groep ontwikkelaars zijn de wensen van het Europees ziekenhuis tot een goed einde gebracht. De hoge kwaliteitseisen van Continuum zorgden ervoor dat er samen een sterk product is afgeleverd.

ASonyGroupCompany
Mitte Berckmans

Mitte Berckmans

Customer Relationship Crafter

Wil je meer weten over de customer case bij eSATURNUS van Sony Group? Of wil je weten hoe wij jouw organisatie kunnen helpen? Neem dan contact op met Mitte.

ONZE ANDERE CASES?

Customer Case H.Essers Landing Image
Customer case VDL NedCar
Customer case - eSaturnus - Nucleus